Först en liten tillbakablick.


För att ha en komplett blogg-serie, så måste jag ge er en lite tillbaka resumé. Har haft det liggande i utkast ett tag så här kommer en snabb tillbakablick :)

Först får jag väl säga, ruskigt dålig update på bloggen men jag antar att solen har stått för blogg-torkan. Mycket har hänt och jag ska göra mitt bästa för att minnas de passerade veckorna och ge en så detaljrik bild som möjligt!
Vart ska man börja? Ja, men visst minns ni de spännande "innan Peace and Love"-inläggen? eller i alla fall lite beskrivning på hur resan skulle se ut. Här kommer sammanfattningen av de jag minns idag:

Peace and Love 2010

Min första campingfestival där jag fick ledigt för att kunna åka 4 dagar (3konsertdagar+hemresa) på.
Efter många om och startade vi våra festivaldagar med en glödande het Timbuktu som hade med Looptroop Rockers alltid galna Supreme! Grabbarna bjöd på en riktigt bra spelning av de 20 sista minuterna vi hann se efter ett missförstånd med klockan och packande.
Moving on så tog jag, Philip, Rasmus och allas vår Johan morgonbåten nästa dag. Skinande väder och taggande i bilen åkte vi till Living Long Time (Borlänge, ett nytt internationellt namn för staden?) och möttes upp av Stux. Mängder av galet taggade festivalfolk, där de flesta var bakishängande efter att festivalens camping börjat 3 dagar innan. Vi blev fördelade in i en liten bit av campingtomt men höll huvudet högt och knäckte de första ölen med tänktet "finns det hjärterum så finns det stjärterum".
Snabb som Bolt själv sprang jag efter några ljumna öl och öppnade konsertdagarna på egen hand (efter dålig övertalelse-förmåga) till Vampire Weekend och mötte upp med Alexandra. Bättre start på spelningar får man leta efter och jag är grymt nöjd över att hunnit dit.
Första dagen hann jag med flera olika band men den bästa var utan tvekan THE KOOKS. Med flera timmars lyssnande i förväg sjöng vi med i låtar som Naïve, Ooh La, Eddie's gun och She Moves In Her own way (personliga favoriter för att nämna några).
Resterande dagar bestod av mer, mer, mer konserter och campinghäng och möten med flera sköna människor. Här är det fåtal händelser beskrivna i korta ord:
Värme, Baja Maja, raggardushar, allsång, konserter, High Five, camping, alkohol, göteborgare (de är överallt), norrmannens Arnes låt, konserter i världsklass, snabbmat, köer, solbränna, bränd överlag, skratt,  spring, musik, jakt på skugga, värmeslag till frukost, och mycket mycket mer!

Jag känner redan nu att det blir svårt att summera festivalen kort. Mycket som hände!
Nåväl, dags att gå vidare i the blog topics!

v. -27 -28 -29
När jag blickar tillbaka på de senaste veckorna har tiden gått fruktansvärt snabbt, nästan för fort. Jobbet flyter på bra och jag knegar på som vanligt. Har varit mycket med v.27, v. 28 och v.29, men det fixar vi bokare! Nu sitter jag på hotellet för sista gången i sommar, och har sista arbetsdagen på GTS imorgon (8-13).
Jag har varit ute mycket tycker jag och har hunnit med både nattsim och kändismingel som avslutning på några av kvällarna. Jag träffade Näääk och Hoffmaestro & Craa på kallis under en natt vecka 28 och jag blev paff, riktigt häftigt! Suveräna killar allihop.

Nedan följer 3 snabba bilder som visar lite av upptågen:


On the road                                           Slitna Hjältar


Spontant häng med Hoff-killarna

Mitt i vimlet och packande har jag fyllt 20 i söndags. Kvällen innan (lördag) var jag ute med min älskade syster, hennes pojkvän Ruben och hans vänner på Vinors Krog. Kvällen tog blev minnesvärd med drinkar, födelsedagssång av personalen och bakelser, och jag avslutade kvällen vid en lägereld vid Ekeviken tillsammans med 10 person + barndomsvän.

20-ÅRSDAGEN I SNARLIK DETALJ:

Jag fick min avslutningsfest som tog akt på Hamnplan 5s övervåning i måndags. Med hjälp ifrån de galna snubbarna Jimmy & Hampus, som jag vill ge stor creds till, för både arrangemang och ambition! Det var riktigt trevligt och jag fick träffa nära vänner och säga hej då till många. Tyvärr blev jag lite för glad mot slutet (dvs full) och jag tog taxi hem med Samuel, Felicia och Alexandra och däckade i sängen, haha.

En trakomisk tanke (tycker jag) är att jag väntat i 20 år på att få gå in på den s.k. glasbanken, och verkligen vara VUXEN i Sverige. I USA, Kalifornien är det 21 år på i princip allting. Så jag har försökt att "Go Nuts" på allt som går att göra som 20-åring på Gotland och Sverige!

Slutligen vill jag säga tack till alla härliga människor som gjorde de sista dagarna innan resan till minnesvärda stunder! :)

 

Inom kort kommer bilder och ny update på bloggen med bilder och USA!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0