En pre-departure och en smygstart på det hela.



Hey ho, let's go! Välkommen in i värmen mina vänner!


Nu kanske det här låter som en introduktionsbok eller en bruksanvsining på namnet, men faktum är att det här är en reseblogg. Ursäkta röran med design och upplägg men det är under uppbyggnad. Jag kände att det var bäst att börja med att blogga istället för att fokusera mer på utsidan än innehållet. (mm)

To be honest, det pirrar faktiskt lite i magen. Dels för att det är min första blogg (vilket känns larvigt) men definivt för resan jag snart ska göra. Helt själv. Kalifornien versus Peter. Men jag är taggad, i nuläget übertaggad!


Tänkte i alla fall börja min reseblogg med en presentation om mig själv. En liten inblick om vem mannen bakom htmiia-bloggen är:

Mitt namn är Peter och jag är 19 år. 20 år i augusti, vilket känns högst otroligt när jag nu visar leg på energidryck.
Jag kommer ifrån norra Gotlands ö Fårö, där jag var born and raised med min familj i röd villa, fotboll och gitarrspelande. När jag var 16 hade jag min första "fylla" på prästens kalas och flyttade in till Visby för att studera på gymnasiet. Jag läste Samhällsprogrammet med ekonomisk inriktning på Richard Steffengymnasiet, med marknadsföring som huvudämne (skrivkramp). Efter gymnasiet jobbade jag så gott jag kunde, men samlade ändå på mig ett antaltimmar (≈3-4 månader) av dötid och arbetslöshet, i klarspråk: film, lärande av photoshop, nätpoker, snålfyllor och nudlar. Tack gode gud fanns min bästa vän och en man aldrig tröttnar på, ladies and gentlemen mr. Johnny Douche, alltid där!

Nowadays, är jag bosatt i hansestaden Visby i en lägenhet tillsammans med de bästa roomies:arna O & J, sen varierande månader tillbaka. För tillfället jobbar jag på Gotlands Turistservice sedan april 2010, och arbetar som bokare, turistinformatör och med kundservice. Jag började även jobba i nuvarande vecka på Hotell Villa Borgen, där jag ska jobba som receptionist. Mycket timmar jobb i nuläget men jag citerar The Latin Kings: "Jobba hårt min vän, för cashen kommer sen", haha tycker det funkar.

Nu till lite skrift i futurum:
I augusti 2010. tror att deadlinen var 11 augusti, så ska jag vara i USA. Mer exakt: California United States of America och studera under ca 9 månader på Santa Barbara City College. Jag ska läsa Marketing som inriktning och reser med utlandsskolan IBS (International Businessschool). IBS kan jag verkligen rekommendera, och det har varit ett nöje att planera min resa med skolan. Pricken över i:et är också att jag har vunnit ibs-stipendiet på 5000 SEK! Det var verkligen en positiv överaskning när jag i nuläget är på jakt efter stipendier och bidrag för utbildningsresan. 
Furthermore: Jag har bokat flygbiljetten till Los Angeles och anländer i Kalifornien den 7:e augusit 18:12. helt galet!


Nu har jag bara ett fåtal punkter kvar att checka av innan jag åker:

To do-list

• Boka flygbiljett och kolla priser - faktist nu check √ . jag har hållit lite på debutinlägget och hunnit bokat och betalt flygbiljetten till Los Angeles!

• Se över en budget inför resan 

• Fortsätta att söka stipendier

Planera en avslutningsfest!

         


         www.ibs-education.com


Antal dagar kvar: 43


Kommentarer
Postat av: mr. Johnny Douche's lillebror

Rolig läsning! Jag säger som min käre vän Dogge hade sagt: Jag ser fram emot att få följa med på resan genom din bloggish. höhö...

2010-06-25 @ 13:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0