Hej hej hallå!


How To Make It In America-bloggen fortsätter!

Jag förstår att ni där hemma sitter framför datorn och tänker: "vad har hänt i Peters liv efter jag läste de senaste skrivna raderna?" Svaret kommer här:

De senaste dagarna har bestått av fullt fokus på Borlängeresan 1 juli till 4 juli. Små idéer och förberedelser förändras hela tiden as we speak (or read or write). Jag har fått updates från Alexandra som redan är på plats och berättar att stämningen på campingen är grym! - Jag är så übertaggad för festival och campinglivet!

Inköpslistan och packningen till Peace&Love:

• Svensk Starköl (antalet har jag valt att censurera eftersom bloggen är barntillåten och föräldravänlig) haha.
• Vattenpåsar som rymmer upp till 25 liter.
• 4 stycken tält, varav 3 från Rusta till ett hiskeligt lågt pris ("Dej e Rusta de").
• Solglasögon
• Festivalbiljetterna (utskrivna och färdiga!)
• En utomhusdusch (?) aka philips brilljanta idé. Flipp eller flopp? det återstår att se (en cliffhanger till nästa inlägg!)

Sista sakerna att göra innan vi åker:

• Packa färdigt bilen
• Packa kläder och ombyte
• Skriva ut karta till Borlänge
• Flytta över pengar från mitt konto så inte allt försvinner :)

Mindre bra är att jag jobbar 12h-pass på Hotellet vilket innebär att jag är hemma efter klockan 20. Det blir att kasta alla festivalvänliga kläder i en väska och packa ut i bilen. (25 minuter kvar!)


Vi har även planerat en stört bra förfest redan ikväll innan vårat festivaläventyr:
Gutekällaren har premiär ikväll och självaste Jason Diakité alias Timbuktu kör en livekonsert! Svårt att låta bli när jag (och mina vänner) beundrar honom som artist fruktansvärt mycket, och vet att han alltid levererar spelningar i världsklass!


Sveriges legend inom hip hop


Med andra ord går planerna med strålande bravur och vi åker imorgon med morgonbåten!!

Inlägget idag blev lite utanför Amerikaresan och Peace&Love i fokus. Jag får ursäkta missförstånden men jag ville skriva av mig lite innan långledigheten :)

Fred och kärlek mina vänner! vi ses i borlänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0